onsdag 16 mars 2016

HUR MÅNGA BARN SKA JAG FÅ NÄR JAG BLIR STOR?

Då Vinna ökar något kopiöst i vikt så har vi valt att röntga henne för att få lite bättre koll på hur det ligger till i den där tjocka magen. Hujeda mig säger jag bara ;-) Fullt var det här vill jag lova... Inte så konstigt att hon ökar i vikt som hon gör och nu börjar vi att mer komma till sans med att det kommer att bli en stor kull här om allt går vägen, mycket kan ju så klart hända innan valpningen är klar. Det är trångt i magen och därför svårt att räkna men buden ligger på 9-11 stycken, riktigt säker kan man ju inte vara förrän allt är klart.
 
Nu ligger prio på att få Vinna att må så bra som möjligt då hon redan börjat få svårigheter att äta och aptiten är inte på topp. Fick en köttbulle innan och den spottades ut lika snabbt som den kom in :-O
 
Vi ska börja förbereda oss nu inför kommande valpning då det endast är 1,5 vecka kvar drygt och jag är lite orolig över att det kommer sätta igång tidigt även denna gången så då vill jag vara förberedd. Imorgon börjar vi med att tempa lilla råttan så vi kan följa utvecklingen.
 
Är ni intresserade av en valp ur denna kullen så läs mer på www.aquaseers.se eller kontakt mig på Telefon 0735035859
 
 
 
Vi passade även på att väga henne idag och hon ökar stadigt i vikt, nu vägde hon 29,7 vilket är en ökning på 1 kg sedan i måndags, snart spräcker hon 30 kilos gränsen, mattes hjärta!

Inga kommentarer: