måndag 30 maj 2016

KENNELNS FÖRSTA HUND MED GENOMFÖRD FB-R

 
Då har kenneln haft sin första hund som genomfört en Funktions Beskrivning för Retriever. Det var Lola och hennes Santos "Aqua Seer's First Choice" som varit iväg och testat sina vingar. Och vilka vingar sen säger jag bara... När jag läste protokollet och kollade av gentemot BESKRIVNINGS NYCKELN FÖR FB-R så kunde jag inte annat än att sitta och le, hela protokollet skriker Santos in i minsta detalj. Jag kunde nästan se han framför mig - Full fart i allt han gör!
 
En del saker blev jag förvånad över och då till det bättre bland annat den punkten om viltet. Då han inte varit i kontakt med vilt sedan han lämnade här så var det mycket intressant att se att han var så försiktig, trodde kanske det skulle bli överslag här men icke! Den pojken slutar aldrig att förvåna mig...
Stort GRATTIS till Lola och pussa lite extra på han från en stolt uppfödare.
 

Inga kommentarer: