tisdag 24 januari 2017

JAKT TRÄNING MED LILLA JAGA...

Då har vi kommit igång med jakt träningen igen och fokus ligger just nu enbart på linjer, signaler, tecken och att kunna sortera. Jag har haft lite problem med Jaga att hon alltid vill gå på det som hon sist sett och vi jobbar hela tiden för att få bort detta samt att faktiskt gå dit jag pekar även om det ligger några i närheten av varandra. Så till idag så hade jag kastat ut 4 olika linjer med olika svårigheter och störningar utmed en "naturlig" väg. Jag inser ju att det så klart är det som blir svårigheten emellanåt speciellt när det blir lite på skrå då det ju är lätt att välja vägen. 

Tycker hon jobbar på bra idag och löser linjerna på ett fint sätt, ALLA stoppen satt 100% idag vilket känns toppen, tyvärr så framkommer att vårt problem med störningsmarkeringar fortfarande finns kvar så det är bara att träna vidare. Det räcker ju att jag bara säger NEJ för att få henne att tänka om men jag skulle önska så klart att jag slapp det :-/ 

Vi jobbar vidare i alla fall och skam den som ger sig ;-)

Inga kommentarer: