lördag 28 januari 2017

SÅ NÄRA... MEN ETT KLANTIGT BESLUT KOSTAR!!!

Idag har vi debuterat på KKL. En helt ny upplevelse och något vi aldrig tidigare gjort. Det jag var bekymrad över var dirigeringarna MEN det skulle visa sig inte vara några problem alls :-) 
Så fint hon gick hela tiden, dit jag pekade - dit gick hon. Finaste lilla JAGA :-) 

Toppen fint väder om än kallt och mina stackars värkande tår klarade inte riktigt av det fullt ut så i ett svagt ögonblick (under pågående jakt ) så fattade jag beslutet att tina upp vilket resulterade i att lilla loppan skuttade två meter bakåt efter att flertal skammade fasaner gått ner där. Hon skuttade lika snabbt tillbaka men tyvärr har man inte råd med det :-(
Detta kostade idag oss vårt 1:a Pris och vi slutade med ett 2:a pris och dagens bästa hund MEN visst känns det surt...

Lilla hunden med det stora hjärtat som krigar på så fint och så kan inte matte sköta sina kort rätt - skämmes!!! Är otroligt glad att jag har så fina människor runt omkring mig som peppat och supportat ikväll när känslorna svallat, ni vet vilka ni är!

Visst ska man vara nöjd med en fin 2:a som dessutom togs mitt i en retrieverkör MEN så klart känns det så otroligt onödigt att man tappar fokus under några sekunder och POFF så är 1:a priset ett minne blott!
Tar dock med mig dirigeringen som jag skickar på när jag blåser stopp och hon står på en fågel som jag inte sett och STOPPAR så fint - mattes hjärta! 

Nu har vi gjort det, debuten är avklarad, en fantastisk liten jakt hund har jag - vi kommer tillbaka och då sitter 1:an men idag får vi nöja oss ed en sur 2:a!

Inga kommentarer: