söndag 12 februari 2017

HÄRLIG DAG = AQUA SEER'S SAMTRÄNING!

Vilken helt fantastisk dag vi har haft. Visst kunde det varit några fler plus grader men vad gör väl det när solen skiner och man är i gott sällskap. Det är så otroligt kul att det är så många som vill komma på våra samträningar och man blir så glad över att se hur fint alla utvecklas tillsammans med sina gyllenpälsar.

Idag så stod det egentligen "närsök" på menyn men eftersom att det fortfarande är lite snö och att jag var lite frustrerad sedan det missade markeringsarbetet dagen tidigare ;-) så började vi med att köra markeringar - på danskt vis. Tycker att hundarna löste det bättre än vad man kanske kunde tro då både terrängen var utmanande och de dessutom inte tränat markeringar på detta vis.

Nu kanske några undrar vad "danskt vis" innebär och det är helt enkelt så att i Sverige när man startar på WT eller prov så kommer det först ett SKOTT och sedan KAST. I Danmark är det inte så utan där kommer KASTET först och sedan SKJUTER de när apporten är på väg ner. 

Detta märker man ibland kan ställa till det för en del hundar och planerar man att starta i Danmark så är detta helt klart något som man bör träna på. Som sagt så tycker jag att de flesta löste det på ett jätte bra sätt och det jag för min egen del konstaterar är att vi måste stärka upp självförtroendet i vårt markeringsarbete igen så det är bara att jobba på. Vi avslutade träningen med ett sök och lite diskussioner kring närsök innan vi får hem till oss och värmde oss vid elden och rundade av dagen med lite hundsnack och en go grillad hamburgare.

Ni förstår nu va? Att det var en perfekt dag :-)
Det blir mycket väntan men alla sköter sig fint

Bara för dig mamma - Tina & Fight

Morsan jag har koll - Matilda & Jaga

Undrar om här finns några... - Mats & Jilla

Jag skyndar mig husse, du kan ta det lugnt - Skoja

Jag hittade den morsan... - Lisbeth & Will

Jag hittade denna mamma, någon hade tappat den här - Cissi & Vimsa

Det gäller att jobba annars kanske de ser att jag är annorlunda ;-) - Qvittra gästspelade

Inga kommentarer: