måndag 3 november 2008

HELGEN SOM GÅTT...

Helgen har varit lugn för våra hunder. Har inte blivit så våldsamt mycket träning i helgen. Ska åka till klubben imorgon med Maya så vi får träna lite, vet bara inte riktigt vilket moment jag ska gå vidare. Inkallning fungerar ju faktiskt hur bra som helst har ju även tränat in ligg på avstånd, fungerar till 90% i alla fall men tåls att träna på mer. Tänkte kanske börja ge mig på sitt i rätt position, vet bara inte exakt någon bra metod på detta, känns ju som det är viktigt att få det rätt från början så man inte tränar in ett beteende som man inte vill ha. När det gäller trix och lekfronten så har vi tränat mer med Alice på att dansa, hon är grym!!! Kan till och med dansa och snurra runt nu, otrolig balans har den hunden. Maya försöker jag tappert att lära skall, tänkte det kunde vara kul att impa lite när vi ska till Borås till helgen men det känns tröstlöst. Jag har på sin höjd lyckats få henne att morra lite och det hela har slutat med att jag är helt genomsvett, har fläskläpp och ett och annat märke på armarna - Suck! Men skam den som ger sig, jag vet ju att hon kan skälla...

Inga kommentarer: