tisdag 28 oktober 2008

TRÄNING PÅ KLUBBEN...

Idag så skulle vi ju träffas igen för att träna lite på klubben. Vi blev faktiskt en till idag vilket ju var himla kul. Mikael kom med Hera också. Det känns lite svårt för mig bara att vet hur jag ska göra eftersom att Maya är så lugn med andra hundar så är det ju inget bekymmer för oss om man då tittar på Hera som blir väääldigt lycklig när det kommer en annan hund. Kanske kan jag bara bidra med lite lugn och vara försökskanin. Inkallningarna går helt suveränt med Maya nu. Kan lägga henne på ena sidan av appelplanen och jag gick nästan tvärs över hela plan hon flyttade sig inte en centimeter, superduktig tycker jag. Vid inkallning var det full fart och en massa belöning. Vi tränade också en del på vårt nya moment att jag sätter henne, säger stanna och går därifrån. Istället för att köra en inkallning så vill jag ha ligg. Fungerar till 85% nu men ör inte 100% så det krävs mer jobb innan det sitter. Vet faktiskt inte riktigt på vad jag ska träna härnäst, kanske försöka lite mer på det här med plockövningar trots att hon inte är intresserad, vi får väl se. Nästa måndag är det träning igen och jag tänkte jag skulle försöka få in en dag till i veckan om det går, kanske inte så lätt nu när man snart börjar jobba.

Inga kommentarer: