fredag 17 oktober 2008

LANDSEER FORSKNING OCH BURJAKT...

Nu har jag tagit tag i saken själv och mailat och ringt runt till olika Landseer kennlar. Jag vill inte längre känna mig villrådig och ensam. Har fått telefonsamtal från två utav de och det kändes så mycket bättre bara efter att pratat med de lite och fått hör hur de har det med sina valpar och valpköpare. Hittade även en hemsida på en lite Landseer hane som inte bor så långt härifrån och har sänt iväg ett mail till honom, får se om man får något svar.

Idag kom papprena från Hallands kennelklubb och nu är det spikat att Maya ska vara med på sin första utställning den 26 Oktober. Vi kommer att ha startnummer 179 och tävla i ring nummer 3 som ekipage 26, får väl se hur det går. *S*

Morgonen gick åt att jaga reda på vår bur och jag måste säga att jag är sååå imponerad utav detta företag "Grand-Prix" snacka om service minded. Givetvis var vår bur restad och de visste inte nrä den skulle komma men han skulle forska i det lite och ringa tillbaka. Efter mindre än en halv timme ringde han och sa att de kunde skicka en annan bur med express så att den är i Halmstad imorgon bitti, man tackar och bockar. Så imorgon börjar burträningen.

Åhh förresten idag har jag lärt Alice att dansa, Maya har jag försökt men man kan väl säga som så att hon är inte alls lika graciös som Alice *S*

Inga kommentarer: