onsdag 1 oktober 2008

DET HELT UNDERBARA ODJURET...

Givetvis syftar jag inte på Loke utan på Maya. Igår drev hon mig till vansinne genom att äta sönder en hel papp kartong som hennes smarta husse ställt ner där de är i källaren för att torka. Efter att ha plockat upp alla bitarna en gång så ställde jag påsen uppe i vasken eftersom att källardörren var låst. När Martin kommer hem säger han "här var det ju fint" när jag rusat ner och säger att jag ju precis städat upptäcker jag det, givetvis har hon dragit ner plastpåsen så nu är där inte bara papper utan även plast, SUCK! Det som gör att jag avgudar henne är hennes charm och att hon är helt superduktig när man tränar eller har med henne. Idag gick jag ner till skolan för att hämta Jonna, Maya gick lös hela tiden vi mötte massor med folk, cyklister, barn, fåglar och gick förbi änderna hon var bara sååå superduktig. Man blir lite stolt när man går med henne och får höra så duktig hon är. Det fick jag faktiskt idag, nästan ända hemma så mötte vi en herre med sin hund Maya gick så fint med mig fick säga nej en gång och sedan var det bra, då berömde han oss och sa vilka fina hundar jag hade. Alice givetvis skulle ju fram och nosa men hon var ju kopplad så det var ingen far hon kan ju vara lite tjurig mot andra hundar.Fick mina hundböcker idag som jag beställt på rekommendation från Bruks hundsklubben så nu ska här läsas. En bok som hette från valp till vuxen hund och en som hette aktivitetsboken, hoppas man kan få lite inspiration och tips. Tyvärr är det väl snarare tiden som inte räcker till men man får ju försöka.

Inga kommentarer: