onsdag 15 oktober 2008

SÅLD PÅ BRUKSHUNDSKLUBBEN...

Jag måste bara säga detta, har aldrig tränat tidigare, anser nog inte själv att jag är speciellt bra på det men det är ju såååå roligt! Gruppen som vi går i är helt underbar tycker jag, massor med olika personligheter och en mängd olika hundar med olika sätt och intressen. *S* Jag hoppas att Maya ska tycka att det är kul i fortsättningen också så att vi kan fortsätta med att träna där. Skulle tycka det vara hur häftigt som helst att gå tävlingslydnad med henne men mycket hänger ju på henne också. Hon är ju en vattenhund och man kanske får inrikta sig på det en del med.Jag har försökt att komma i kontakt med olika Landseer kennlar för att kunna få lite mer information om utställningar, tävlingar och vattenprov mm. Jag hoppas att jag ska hitta några här neråt trakterna som har Landseer som man kanske kan få kontakt med och få lite tips och råd och vem vet kanske även en träningspartner, hade ju varit extra roligt om man hade någon mer att träna med.En stor eloge till våra instruktörer som kämpar med oss och stöttar oss, det är otroligt vad man kan må mycket bättre bara av att få lite "pepp talk", men det är klart hade de inte varit intresserade av hundar så hade de ju inte heller arbetat på klubben. *S*

Inga kommentarer: