söndag 5 juli 2009

HUR GICK DET DÅ FÖR OSS?!?

Jodå, vi genomförde tävlingen och trots att resultatet inte visar så bra så är jag faktiskt jättenöjd. Det var klar förbättring än när vi startade i Angered och bortsett från en miss på hoppet (hon hoppade inte) det var ju faktiskt en hel "halv bräda" för mycket än vad vi brukar ha och det passade inte damen så genomförde vi alla momenten med poäng. Tyvärr så var de poängen som var bra i Angered dåliga nu och vice versa men överlag så var jag nöjd. Vet att vi kan nu det behövs bara lite finslippning, lite mindre trams från Maya och lite flyt så har vi ett första pris i Kungsbacka...
Hur gick det då...

Moment: Platsläggning
Poäng 8 - Hon kröp lite i början det luktade väldigt gott jämte henne *S*

Moment: Tandvisning
Poäng 10 - Äntligen satt hon still och var superduktig.

Moment: Linförighet
Poäng 5 - Hongick mycket bättre än vad hon brukar och missade bara en halt. Tyvärr var det väldigt långa sträckor gentemot vad hon är van vid och då blev hon lite uttråkad och kom på att hon kunde ju leka med kopplet, suck!

Moment: Läggande under gång
Poäng 6 - Hon gick långt och nafsade efter mig innan hon lade sig. MEN honlade sig den här gången det gjorde hon inte i Angered. Tyvärr låg hon så skönt att jag fick säga sitt 2 gånger innan hon satte sig upp.

Moment: Inkallning
71/2- Körde säkert och gjorde DK genom att säga fot. Hon tog svängen ganska stort in och vi fick avdrag för det med.

Moment: Ställande under gång
Poäng 6 - Riktig besvikelse fick en 8 i Agered. Jag gjorde tydligen DK med hand pluss att hon tog 5 steg innan hon stannade.

Moment: Apportering
Poäng 7 - Det var väldigt långt innan kommendering så hon ställde sig upp men höll den fint. Tyvärr så klantade jag mig och tappade den.

Moment: Hopp
Poäng 0 - Sprang vid sidan om. Huhhh! Hur kan du tro matte att jag ska hoppa en halv bräda mer än annars, det är ju en hel vägg då...

totalsumman blev 118,5 poäng. Det positiva är att det finns mycket att ta på. Vi ska träna ingångar, halter och läggande nu varje dag inför Kungsbacka. Vi ska bara ha det där 1:a priset. håll tummarna för mig och min "stjärna"...

Inga kommentarer: