söndag 16 augusti 2009

TÄVLING!

Idag så var det då äntligen tävlingsdag. Vi begav oss till Åstrp vid halv åtta tiden för att vara i god till inför samlingen som var klockan 9. Maya började dagen genoma tt protestera mot detta projekt genom att inte utföra några behov på morgonen - denna hund?!?
Väl framme drog vi lottnummer 8 och det var väl helt okej, då! Sedan kom nerverna... Vet inte vad jag ska göra för att lyckas. Jag blir så nervös och stressad vilket ju påverkar Maya negativt och det är så synd då hon ju faktiskt kan mycket bättre än vad vi får möjlighet att visa. Dagen började i allafall OK, 9 på platsen och 10 på tandvisningen. Sedan blev det bara värre och värre. Linförigheten fungerade inte alls. Läggandet fick jag ge två kommando innanhon lade sig vilket resulterade i en 0. Ställandet tyckte jag var bra - inte domaren. Inkallningen drog hon förbi avdrag för slarvigt avslut, hoppet likaså. Apportering tvekade hon och sedan rullade hon den så jag vet inte om jag kan säga att jag är nöjd. Det är så tråkigt att vi inte kan kalra av att genoföra alla momenten. Nu siktar jag mot Göteborg och ska försöka ändra taktik och uppladdning. Har ni tips så är de välkomna! Allt annat än Valium är godtagbart. Kan bli svårt med alkohol med då jag ju måste köra bil *S*
Så här blev resultate i alla fall.

Plats: 9
Tandvisning: 10
Linförighet: 6
Läggande : 0
Inkallning: 8
Ställande: 7
Apportering: 5
Hop: 7,5
Helhet: 8

Totalt 134 poäng och ett tredje pris igen.

Inga kommentarer: