torsdag 21 oktober 2010

DAGENS JAKTTRÄNING

Idag är jag så stolt över min lilla kille. Vilken återhämtning... Vi började dagen med att träna stadga och stod i en triangel, man sa vem man kastade till och den skickade sin hund - inte helt lätt - och i det stora hela tyckte jag det gick bra.

Tanken var sedan att man skulle få två markeringar med dummies och sedan en dirigering med vilt på känd plats. Detta var inte helt lätt för mattes lilla prins då det legat kanin på vägen tidigare. Efter lite jobb - och stöd från uppfödarmatte Maud - så kom dummiesarna in, när det kommer till vilt kan jag väl bara kort säga LÖV IT! Kalle kanin kom in utan problem.

Vi konstaterade snabbt att unge herrns problem är att han blir så ivrig och då kopplar han inte alltid på näsan - hmmm - så inför söket hade Maud lagt vilten lite mer dolt så att han inte skulle kunna titta med ögonen. OJ vad stolt jag är, han kopplade på näsan och fick in alla 6 vilten, jobbade på bra hela tiden och hade sanna arbetsglädje. Detta tar vi med oss!!!
Har fått så mycket tips på övningar man kan göra så nu j***ar, NKL till våren here we come!!!

Och till Maud, nästa gång du ser oss ska vi visa dig solfjädern ;-)

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktiga ni är!!
Fina bilder.

Yvonne sa...

Gud vad kul - jättefina bilder!