måndag 18 oktober 2010

INSPIRERAD

Hade ett samtal med Tini angående det här med Rally lydnad. Låter helkul och känns som något som skulle kunna passa mig och mitt lilla yrväder Zeke. Jag menar hur svårt kan det vara eller?!? Var inne och kollade en del skyltar och jag tar tillbaka det, det kan vara nog sås svårt. Testade lite innan och bara få lilla herrn att sätta sig framför istället för i fotposition var inte helt lätt. Vi får väl seom vi omvärderar det här. Tänker i allafall dra ut skyltarna och så får vi se vart det barkar hän. nu ska det snart bli kudden och imorgon ska vi åka till Mona Kjernholm för privatkurs ska bli såååå spännande att se och höra vad hon tycker om min lilla prins. Har även tänkt anmäla mig till en av hennes kurser som hon har som heter Tävlingsmässig träning - med sikte mot stjärnorna :-)

3 kommentarer:

Lisbeth o Töserna sa...

Jag har också dragit ut skyltarna. Tänkte testa med Nicita, behöver lite annan aktivering som inte sliter så hårt på henne.

Camilla sa...

Jag var på ett prova-på-läger och testade rally-lydnad och efter ett tag var jag helt snurrig. Jag fick aktivera min egen hjärna också =)
Jag tycker att det verkar vara ett bra sätt att ha skoj med sin hund.

Tini sa...

Snurrigt är det i början.Men man kommer in i det ,jag lovar :)
Stämmer som ovan skrev,man har jäkligt kul med sin hund.Men jag måste också tillägga att hunden blir FORT väldigt trött så man ska inte hålla på att träna för Länge varje gång,lagom alltid bäst:)En hel bana (10-20 skyltar) Max 2 gånger,enligt min åsikt.

Och det jag tycker har hjälpt mig och Ambra mkt på vägen är att vi har jobbat upp våran kontakt extremt mkt efter att vi börjat med rallylydnad,och hunden jobbar verkligen hela tiden och än idag är inte Rally officiell,men det kommer den att bli.