tisdag 28 december 2010

GIVANDE TRÄNING...

Då har vi landat efter dagens träning. Mycket att ta in men helt underbart med lite nya tänk. har insett att jag och min lilla skit har MYCKET att jobba på. Jag som hundförare speciellt. Jag måste börja tro på mig själv och min hund - snabbtips på mentalinställning mottages gladeligen - och att vi faktiskt har förmågan att ta oss någonstans. Han sitter på så otroligt mycket positiva egenskaper och nu ska bara jag lära mig att förvalta de på rätt sätt. Tyckte att han skötte sig ypperligt för att vara första gången inomhus och fick bra tips från Åsa -tack! - på hur vi ska träna upp stadgan i våra moment. Zeke är ju tyvärr lite så att han "kan själv" i många lägen och där måste jag bryta in och visa att det är bra men det gör vi när jag säger det. Nu ska vi fila på mycket i källaren inför nästa tränings pass och hoppas på att vi ska kunna jobba vidare på det vi har. Nu blir det sängen för min del och nya tag inför morgondagen...
TACK till alla som var med idag och förgyllde vårt träningspass :-)

2 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Jag tycker att NI var super duktiga!

Definitivt inte lätt att komma in med en ung och oerfaren hund i en såpass annorlunda miljö och prestera något över huvudtaget!!

Ser fram emot nästa träff!! Stort tack för att du arrangerade träningen!

Jeanette sa...

Titta på dina filmer! TÄNK: Hur svårt kan det vá? Ni KAN om du VILL och ni är ju redan på go väg!:)
Gillade ditt tänk med linförigheten, smart och i min värld ett kanonval inlärningsmässigt! Keep going strong! :)
Kram