måndag 28 mars 2011

VILKEN DAG...

Började dagen med att vara aptrött men hämtade mig och tog mig igenom hela dagen på jobbet. Hem och byta om, hämta hund och sedan iväg för att fixa födelsedags present till Åsa och sedan full fart med bilen mot Varberg för träning. Givetvis hade ju vår Hedvig stängt på måndagarna - är det inte alltid så - så jag stack in på konsum och köpte tulpaner. Väl i bilen så insåg jag ju att de åker ju när som helst till Kap Verde lite synd med tulpaner då. Tulpanerna fick bli mina och så inhandlades lotter i stället.

Väl framme - hittade faktiskt utan GPS - så började vi att kika lite på uppvärming, måste säg att här är jag riktigt kass. Man värmer alltid upp på samma sätt oavsett om det fungerar eller inte så det ska vi absolut ta tag i. Kikade på fria följet och insåg snabbt att nu när vi jobbat så mycket på höger/helt om så har vi givetvis tappat en hel del i vänster svängarna - reparera, reparera - så det får vi jobba vidare på. När det gällde både inkallningen och apportering började vi att lägga på lite mer tryck på han i detta, vilket jag tyckte resulterade i kaos för mig men långsiktigt tror jag för Zekes del att det kommer bli guldkorn. Vi har ju fortfarande lite samarbets saker som vi måste träna på och det här tror jag kommer bli kanon. Sedan kom Josse för att ställa upp på platsläggning med Busy. Man kan väl säg som så utan att ha sagt för mycket att Busy var väl inte helt imponerad utav Zeke - fel färg och ras - utan gav han snabbt onda ögat och visade klart och tydligt att hon var INTE intresserad utav han.  Platsläggningen för övrigt gick kanonbra, låg jättefint och lugnt trots mycket trafik runt omkring och ny hund - Busy - på ena sidan så det är bara att TRÄNA TRÄNA fram till Dm:t så hoppas vi att kunna överraska med fina resultat.

Annan kul grej, har fått köpa en apportkastare utav Josse - tack så jätte för det - och hon var snäll att visa hur den fungerade så nu jäklar kan här skjutas dummies till höger och vänster. Ska testa den själv först innan jag börjar använda den men som för mig som inte kan kasta så långt så måste det ju bli kanon. Med rätt träning nu här så hoppas vi att denna lilla skit ska kunna skrapa hem ett pris på jaktprovet här i maj men vi får väl se. Bara tiden kan utvisa det, Nu blir det kväll...

Inga kommentarer: