onsdag 8 juni 2011

MYCKET HAR HÄNT...

Nu har jag äntligen lyckats förmå mig att sätta mig vid datorn för att uppdatera. Det var så mycket som hände igår så jag hade varken lust eller tid att uppdatera men nu ska ni få hela historien i mycket kort format.

Gick upp i god tid igår för att packa det sista - läs det mesta - innan det var dax att bege sig mot Landvetter. Hade dubbelkollat allt flera gånger och även diskuterat avrese tid med Martin. Vi kom överens om  att om jag körde 07:00 så skulle jag ha gott om tid på mig innan planet gick 9:45. Incheckning var senast 9:15 och när jag satt fast i bilkö från långt innan Sandsjöbacka och tiden på GPS:n bara tickade på så började jag bli riktigt nervös. Martin försökte kola om det gick att ta sig fram någon annan väg med Johan men jag var redan förbi alternativet. Bara att stå på så fort det släppte. Martins a till mig att parkera var som helst kosta vad det kosta vill. Med dessa ord i bakhuvudet svängde jag in på första bästa parkering. Här var första gången jag hade tur - NOT! - det kostade ju endast 25kr/timme, SUCK! Bara att köra vidare och till slut hittade jag en parkering. Sprang in på Landvetter och försökte hitta var jag skulle checka in. 5 minuter försent så möttes jaga v en riktigt sur kille som upplyste mig om att planet var försenat men om det kommit i tid hade jag inte fått åka med. Vilket PUCKO vad spelar det för roll nu då?!? Ja jag iväg kom jag efter mycket om och men.


I Stockholm gick det lite bättre när jag skulle byta flyg bortsett från att jag fick stå och vänta på min väska i 25 minuter innan det konstaterades att väskan skulle inte komma för den lastades direkt över på nästa flyg - och där rök tiden att äta lunch - och allt var redan klart.

Väl framme i Luleå möttes jag utav Kati och det kändes så skönt att vara framme efter allt stru´l. Nu begav vi oss in mot Piteå för att äta lunch och kolla på studentbal - hennes son David tar studenten - vid Piteå havsbad. När jag öppnade resväskan för att ta min handväska var katastrofen ett faktum. Det stank ÖL i hela väskan och allt var blött. Kläder, kamera, videkamera ja rubbet var blött av öl. Kunde inte göra så mycket nu men det var svårt att släppa det. På kvällen visade det sig att kameran tagit in öl och var stendöd! Inga bilder på valparna och ingen kamera, deppigt värre.

MEN idag är det en ny dag och solen skiner och kameran är igång igen :-) så idag har här fotats valpar för glatta livet. De är så underbara allihopa och härligt med fart. Så njut utav en bildkavalkad...

3 kommentarer:

Annica sa...

Men gud vad jobbigt med allt!!!!!! Tur att kameran bestämde sej för att fungera igen:) så vi får se dina bilder!
Gud så söt hon är:)

Kenzo sa...

Underbara bilder

Team Nelson / Ordringen. sa...

Hur söt får man vara? Vilka underbara bilder.
Ulf o Nelson