lördag 18 juni 2011

UPPDATERINGARNA HALKAR EFTER

Har gått och blivit tokförkyld inte kul alls. Speciellt inte som att jag och Philippa egentligen skulle kört upp till Stockholm för att kolla på SM som går nu. Men jag tog mitt förnuft till fånga och prioriterade att bli frisk i stället -vilket förvisso går sådär - eftersom att det är jobb hela veckan och sedan går vi på semester och då vill man ju gärna vara frisk. Vill passa på att sända ett stort SUPER GRATTIS till allas fina prestationer i kvalet. Ett extra grattis till Julia och Karin från talangtruppen som tog sig till final, skithäftigt!

För att göra något så tog jag Zeke och vinna plus barnen och körde in till Hanna för lite jaktträning. Det började väl inte så bra för mig och Zeke där vi hade ett litet utvecklingssamtal om huruvida man fick välja själv när det vara dax att hoppa ur bilen eller inte. mina energier efter detta var lite ur fas och det påverkade vårt sök mycket. MEN alla vilt kom in och han var trots konflikter väldigt bra i sina grepp.

Efter detta hämtade vi upp oss inför vatten markeringarna. Finns en liten tendens till tjuvstart som vi måste jobba mer på men vårt problem har ju varit att Zeke gärna väljer landvägen hem. Idag jobbade jag han igenom hela transporten hem och han lyssnade fint på detta och simmade båda gångerna hela vägen tillbaka till mig och lämnade givetvis i hand - här är han grym - utan problem.

Sedan var det dax för ett linjetag. Här får jag ta på mig första missen, fattar faktiskt inte vad jag tänkte med. Skickade  han på UT och han springer klockrent rakt ut men då blåser jag söksignal med pipan. Zeke stannar upp och tittar på mig och tappar fokus. Nu undrar ni säkert varför detta är fel, JO, jag har inte tränat med söksignal på pipa utan när vi har kört så har jag sagt SÖK, SÖK, SÖK.
Kallade in han igen och gjorde om sås om vi tränat och inga problem här - dumma matte!

Är i det stora hela väldigt nöjd med hans arbete och nu ska vi konditionsträna och sedan ser vi fram emot goldenlägret. I veckan ska vi även jobba på sök med dummies då det är det som kommer användas på lägret. Känns superspännande och inspirerande och målet är ju så klart att placera sig i DUAL, men vi får väl se!

Inga kommentarer: