söndag 16 december 2012

ATT LADDA BATTERIERNA...

...det är ungefär vad helgerna handlar om för mig just nu. Ladda batterierna för att klara av ännu en lång och tuff jobb vecka. Har man dessutom på detta då åkt på en dunderförkylning som just nu äter sig fast i hela kroppen så måste ju livet bara vara toppen!

I veckan som kommer ska jag försöka jobba på som f*n i början för att förhoppningsvis kunna få lite julledigt och förbereda inför kommande julmys. Som det är nu har vi inte gjort någonting ännu och igår var första steget då jag faktiskt tog mig i kragen och gjorde årets Janssons.

Hundarna då?!? Träningen blir ju lite på sparlåga och utövas på hemmaplan i källare eller kök. Jag och Zeke har anmält oss till en "Rally Cup" mest för skojs skull. Problemet kommer nog inte bli han utan jag då jag ju inte kan skyltarna men det löser sig nog...

Vinna och jag jobbar vidare på lite av varje och just nu är jag inne en hel del och pillar i kommande Zäta. Här lägger vi fokus på tre saker i dagsläget, snabb sitt, stadga och fokus framåt. Jag måste säg att just det här med att hålla fokus kopplade hon ju ganska snabbt men att få till bra, snabba sitt det är svårt tycker jag. Jag vet nog faktiskt inte hur jag ska göra för att få lite mer "tjof" i sättanden. Stadgan är det bara låsta tassar som gäller och hon har blivit väldigt duktig även här...


1 kommentar:

Hanna aka Lilla My sa...

Kul att ni anmält till cupen :)