onsdag 17 september 2014

LILLA KNALLA FORTSÄTTER ATT SKÖTA SIG FINT :-D

Idag så blir det kvällsjobb för mig och vad passade då inte bättre än att ta med tjejerna till Knobesholm för skogspromenad, vattendirigeringar för Vinna och lite blandat för Knalla. Båda två har skött sig fantastiskt bra och jag tror/hoppas att jag och Vinna fick ett litet genombrott i dag gällande vattendirigeringar men det får framtiden utvisa.

För Knallas del blev det till att gå fint vid sidan, två dirigeringar på samma ställe men med olika avstånd - den på filmen är den långa - och sedan även lite stopp signal. Blir lika fascinerad varje gång över vilken fin förståelse hon har för vad det är jag vill och hur snabbt hon snappar upp saker.

Extra glad blir man ju när vi får möte av en man och hans svarta Labrador. Vinna gick vid sidan men Knalla skuttade cirka 15 meter framför oss. Trots att hon älskar svarta labradorer så är hon så där himla förnuftig och inser att detta var en främmande hund. Stannar självmant upp och när jag ropar på henne så kommer hon superfint. Mannen berömde mig för vilka duktiga hundar jag hade och det värmde i ett stolt matte hjärta kan jag lova :-D


Inga kommentarer: