torsdag 25 september 2014

RIKTIG SKITTRÄNING MED VINNA MEN...

... då ställer lilla Knalla upp och visar vad hon går för och gör matte glad.

Idag så var vi på ett nytt - läs gammalt men har inte vetat om att man kunnat träna där lite längre bort - ställe för att träna vattendirigeringar. Vinna fick vara med och se när jag kastade ut dummies ut på en mini liten "Ö" och sedan gick vi för att skicka från ett annat ställe. Tyvärr så lyckades jag inte pricka ön med båda kasten utan det tog 3 kast för att få en dummy på ön. Utan att göra Vinna allt för orätt och för den delen inte mig själv heller så kan vi väl bara säg som så här att vi var inte överens om vilken väg man skulle ta ut dit. Vinna envisades med att ta sig upp på en liten landtunga för att sedan gå i vattnet typ där jag stod och kastade för att sedermera ta sig ut till ön. Jag hade dock tanken att hon faktiskt skulle simma ut till ön och INTE gå upp på land där det passade henne.

Hur blev resultatet då? Jag vi får väl säg att jag lämnade Walk Over till slut och Vinna, tja hon fick väl en poäng fast ingen bekräftelse alls så jag vill nog säg att det blev oavgjort.

Då jag hade Dummys ute i vattnet och på ön så gick jag efter en stund tillbaka med Knalla för att se om hon kunde ta in de. Hon hade ju också sett kasten men det hade ju ändå gått en stund sedan dess. Den lilla Loppa bara gör det så bra! Jag trodde dock på andra skicket att hon skulle plocka den som låg kvar i vattnet men då tog hon sig ut till Ön/puffen i stället och jobbade så fint vilket gjorde hennes matte väldigt glad.

Innan vi åkte hem så fick hon testa på att hämta två markeringar i blöt, supig terräng och visst det går inte så fort men hon kämpar på bra och vid ett tillfälle var jag nästan orolig hon skulle fastna men hon löste det bra tycker jag, finaste lilla Loppan :-D

Inga kommentarer: