måndag 1 juni 2015

HEMMA TRÄNING!

Idag var det inbokat träning med Hanna och Andrea och först efter helgen så kände jag att jag skulle boka av det. Men efter att ha funderat en del så beslöt jag mig för att köra men under lugna former och vid minsta lilla tendens till "knas beteende" från Knallas sida så skulle jag avbryta.
 
Jag är så otroligt glad att jag gjorde detta tills lut då hon var precis samma gamla Knalla igen. Satt lugnt och tyst - förvissa uppmärksam - vid sidan och inga problem att ta in svåra markeringar och full fart hem med bra grepp. Detta behövde jag verkligen inför kommande unghundsderby! Nu får jag dock ta tag i lite vanlig miljöträning med lilla tösen så hon lär sig att stå på egna ben utan resten av flocken, lilla Loppan.
 
Vinna fick också köra och jag trots allt nöjd med henne. Markeringarna var galet svåra och för mig omöjliga att se och så även för Vinna. Eftersom att bäcken forsar så går det inte heller att hörselmarkera då man knappt inte hör ljuden som kastaren gör. Dock tycker jag att de markeringar som hon såg gjorde hon bra.
 
Det vi måste fortsätta arbeta med är våra stopp och dirigeringar. Nu blir det back to Basic ett tag och inte brukning av signaler. Vi behöver helt klart stärka upp våra stopp igen och även tecken. Efter helgen drar vi igång med viltträningen igen och tar sikte på KM:t, får väl se om vi blir färdiga tills dess, mattes fina råtta!
 


Inga kommentarer: