onsdag 27 januari 2010

SUPERSTOLT!!!

Idag var första dagen som jag och Martin jobbade "hyfsat normalt" och Zeke skulle vara själv lite mer än vi tränat på tidigare. När jag kom hem så hade han inte gjort något, inget bus, inget kiss - min hjälte Jag var så imponerad av denna lilla varelse.
nu ikväll tänkte jag att vi skulle träna på inkallning ute - kan man ju fetglömma Zeke kände inte alls för det utan ignorerade mig totalt. Ska bli MYCKET skönt att börja på valpkurs och kanske kunna få lite mer disciplinerad inkallning. - den är obefintlig i dagsläget Inklickningen fortsätter och jag tycker nog att han börjar fatta att det är ett bra ljud. Nu sover han men senare tänkte jag att jag skulle testa och använda den för lite kontakt övningar som jag känner att vi behöver arbeta mest med. Koppelträningen går framåt och nu går han faktiskt hyfsat fint i koppel och det bästa av allt är att han även kan tänka sig att utföra behov 1 och 2 även med koppel... Jonna och mannen har precis stuckit iväg till ridskolan och själv ska jag röja...

Inga kommentarer: