torsdag 14 januari 2010

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DETTA SAMHÄLLE!!!!

Man arbetar, betalar skatt och är i princip aldrig sjuk. När man sedan försöker få arbeta lite mindre så får man bara svaret att det går inte nu. Man ringer runt och kollar upp och tills lut får man vända sig till sjukvården där man blir sjukskriven. Man pratar med försäkringskassan och de säger till en att bara håll koll på dina timmar så du inte arbetar mer än du får så är det inga problem. Av en tillfällighet så ringde jag och kollade idag för att de så allt är OK! då visar det sig att jag inte ens är sjukanmäld!!! - hur i hel***e ska jag kunna få några pengar då? ringer till lönekontoret och då kläcker hon ut att man kan inte ta sjukledighet som jag och min chef kommit överens om utan då får man nya karensdagar! Blir ganska många karensdagar på en månad. - idioti! Detta innebär att jag inte alls varit sjukskriven 25 % utan haft enstaka sjuktillfällen istället! - blir så j***a trött!!! Nu ska det redas ut och kollas upp med FK hur det ska vara och jag kan säg att om de inte ordnar detta tänker jag sluta betala skatt!!! Jag har ju aldrig varit sjukskriven förut och ska de inte kunna betala ut futtiga 25% då eller?!? Och ja, jag vet att jag inte kommer att kunna sluta betala skatt men det känns ändå skönt att hota med det... ;-)

1 kommentar:

Lisbeth och Nicita sa...

Jag har sedan 1976 arbetat med olika sorters personalfrågor, som anställningar, avtal, löner ja det mesta runt din anställning. Denna kontaktperson du har på lönekontoret måste vara helt pantad. Är man sjukskriven 25% lägger man sitt schema utifrån vad som är bäst för dig, sjukavdraget är 25% för hela perioden oavsett om du arbetar varje dag eller bara vissa dagar. Du ska inte sjukanmälas enstaka dagar. Du får ta ett rejält snack med henne.