fredag 22 januari 2010

TID BOKAD...

Har pratat med Slöinge Djursjukhus och har nu bokat tid för Zekes vaccination. Nästa fredag 9,15 ska han få besöka veterinären, är helt övertygad om att han kommer att uppföra sig exemplariskt som alltid.
Ska även då få kopior på Mayas röntgenplåtar. Detta vill jag för att faktiskt kunna visa hur två riktigt dåliga höfter kan se ut.
Pratade också med de om min plan om att röntga om henne till sommaren och de sa att det var inga problem. Har det förändrats så bör de kunna läsa av det då när man jämför röntgen bilderna. Man kan kanske tycka att detta är onödigt men jag vill ändå veta lite hur detta kommer att utveckla sig.
Antingen så visar det sig att inget är förändrat - dröm scenario och Maya är i ypperlig form eller så visar det på förändringar - vilket gör hennes framtid lite mörkare och då tar vi ställning till det.
Jag tänker inte låta henne lida på något vis. Hon är något av det bästa som hänt mig och bara det bästa är gott nog åt henne. Hon är värd bättre än att gå och ha ont!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

men bara för att du ser en förändring mot det sämre hållet betyder ju inte det att hon lider, det finns många hundar som lever flera år med höft/armbågsfel utan att lida en dag, sen kanske deras liv tar slut tidigare än normalt, men dom har ett värdigt liv fram tills dess ändå!!!

Hanna aka Lilla My sa...

Inte om hon har ont och smärta är svårt att läsa av hos en hund.

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Den dagen den sorgen, jag fattar mitt beslut då och det är mitt beslut...