fredag 5 februari 2010

FREDAG

Sista dagen på denna veckan - skönt! Inte riktigt rätt jag har ju faktiskt gått in extra på söndag mellan 11-15 men det känns inte så betungande. Dagen komemr gå åt till jobb, städning, matinköp, fredagsmys och Let's Dance.

Nu är det bara drygt 3 veckor kvar tills valparna kommer och jag har börjat att klura lite på olika praktiska saker så som avmaskning, foder mm. Det är mycket att tänka på när man ska ha en valpkull har jag insett och det känns därför extra skönt att man har stödet från Pia och Jimmy på Rozcoe'z Kennel denna gången. Nu hoppas vi bara på att det blir friska valpar och att vi kan hitta bra hem till de alla. En tik kommer att vara kvar i kenneln - om det blir några små flickor eftersom att vi tror starkt på denna kombinationen. Harry är väldigt bra mentalt, går att jobba med och går även mycket bra på utställning. Jag tycker hans meriter talar för sig själv egentligen. Solei är som sagt utställnings Champion och har gett enligt mig två utav Sveriges bästa kullar. Är bland annat mor till Agnes som är Internationell Champion och har vunnit det mesta. Till Andrew som är Internationell Champion och för att nämna något norsk vinnare 2009. Vi tror att det kommer att bli en kanonkull men framtiden får utvisa vad som händer.

Ta hand om er där ute i snön, nu är det dax för jobb.

Inga kommentarer: