måndag 8 februari 2010

MAN BLIR SÅ LEDSEN...

Jag ska göra något nu som inte anses vara passande inom hund världen men jag blir så ledsen. Varför använder man levende varelser som en kommersiell handelsvara?!? Upptäckte precis att en utav Mayas kullsyskon röntgats nu med precis lika dåliga resultat. D höfter med 1:or på armbågarna. Varför ska man ha så bråttom. Detta är en kombination som gjorts inte bara 1 gång utan 3. Hur många hundar kommer att få ett på tok för kort liv bara för att folk inte bryr sig om annat än .......! Jag vet att man inte ska skriva så här men man blir ju så ledsen. Vi måste börja ta ansvar för våra hundar. Jag tror säkert att alla seriösa uppfödare gör allt som står i sin makt för att få fram bra kombinationer men det finns också de som faktiskt inte bryr sig. Nu är det en hund till som kommer att få lida och frågan är ju hur resten av syskon / halvsyskon har det. Det är sorgligt det är allt jag har att säga...

Inga kommentarer: