torsdag 1 september 2011

DET GÄLLER ATT HA RÄTT APPROACH

Idag så ringde väl till slut veterinären och jag förklarade att jag inte alls var speciellt nöjd med hur Zekes fukteksem har blivit behandlat och att jag känner att de inte tagit det på allvar. I början så tjötades det mycket om att "det kan vara långdraget sådant här" etc etc. När jag återigen påtalade att jag inte tycker man kan säg så när man inte har satt in någon behandling och att vi kan vända oss någon annanstans så vände samtalets karraktär ganska snabbt. Nu är Zeke insatt på antibiotika och det skulle ta cirka 1 vecka innan det läker ut. Skönt med att han lyssnade på att jag ville ha ett antibiotika med kort karens på vilket jag fick. Kan bara inte förstå att det ska vara så svårt?!? Nu får vi i alla fall vara nöjda med detta och hoppas på att det snabbt försvinner.

Lilla Vinnas träning fortsätter och jag blir mer och mer imponerad för varje dag som går hur otroligt snabbt hon förstår. Runda stolen går som i ett nafs nu, ska snart sätta kommando på men vill att det sitter lite bättre först. Farten ut är väl inget att hurra för men in går det fint. Tänker att med säkerheten så kommer farten.

Har också testat Sophies tips om att forma fram ett ligg och tro det eller ej. Ikväll kom det! Nu ska vi fortsätta spinna vidare på detta så det sitter fullt ut. Tips på mer grundträning mottages gladeligen :-)

Nu blir det kudden tillsammans med alla mina doktorer ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har veterinären inte tagit en odling från såret??? Då ser man ju exakt vilken behandling som behövs/ inte behövs och slipper strul ...

Team Nelson / Ordringen. sa...

Tips om hur ni ska forma fram ett ligg vägrar jag dela med mig av:)
Det var helt rätt att sätta press på veterinären.
Ulf

Annelie sa...

Skönt att du till sist fick som du ville! Inte roligt med eksem.
Hon ser för öt utt lilla Vinna i sängen!