måndag 11 juni 2012

FULL FART ÄR DET!

Det drar ihop sig inför min Piteå resa och det är mycket som ska fixas innan vi kan komma iväg. Hela dagen har jag lagt på tvätt och strykning och nu ska jag snart sticka iväg till klubben för att träna lite och ha möte med lydnadssektorn. På hemvägen ska vi svänga inom snälla Annika och hämta buren som vi har fått låna inför resan.

Börjar få lite resnerver och är lite orolig för hur lilla råttan ska fixa det här med att flyga och byta flyg. Det är ju inget jag kan påverka och jag hoppas bara att allt kommer att gå bra. Är hon som jag tror så kommer hon vara lite skakad när vi har kommit fram men snabbt återhämta sig igen. Hon har ju inte några stora problem med nya miljöer så vi tror på succé. Oavsett så ska det bli super kul att åka upp.

Nästa problem är packningen ;-) Har ingen aning om hur jag ska lyckas få med mig allt som jag behöver. Det ska ju vara jaktträning och lydnadsträning och man vet ju inte med vädret så både gummistövlar, regnkläder mm ska få plats i den där lilla resväskan. Ett tag hade jag en plan om att ha så mycket som möjligt på mig för att få ner så mycket som möjligt i resväskan men kan ju bli lite brötigt kanske att ha stövlar, jacka, regnkläder mm på i planet ;-)

Det löser sig säkert men känns som att jag behöver nog strukturerar upp mitt packande, kanske dax att göra en lista?!?

Inga kommentarer: