söndag 28 oktober 2012

MONA TRÄNING!

Idag har ju som sagt jag och Vinna varit och tränat för Mona. Känner mig mycket nöjd med passet och fick rett ut många frågetecken. Inser att jag måste börja att verkligen tänka på vad det är jag får av olika situationer, belöningar och beteenden.

Vi tittade en del på fria följet -som hon för övrigt tyckte blivit bättre - då vi fortfarande har lite bekymmer med att rumpen glider ut lite. Fick kanon bra tips som vi tyvärr inte riktigt kunde sätta i spel på direkten då vi för tillfället har obefintliga stegförflyttningar :P

Så nu har vi tagit tag i detta och jag har bestämt mig för att köra "plank" varianten då jag aldrig riktigt förstått vad den ska vara bra för - vet jag nu - men alltid har tyckt verkar kul. Dessutom är detta en perfekt inomhus aktivitet nu i vinter.

Så hem till mannen, bad han leta upp en planka - måste dock skaffa mig en längre - och sedan så testade vi. hon är ju bara så söt lilla råttan och efter första passet ser det ut så här...
 

Inga kommentarer: