onsdag 18 juni 2014

NÄR PRESSEN BLIR FÖR TUNG...

... Då är jag fruktansvärt glad för att jag har underbara människor i min närhet - ni vet vilka ni är - som peppar, uppmuntrar och stöttar i mina beslut. Har varit på väg att ge upp och fatta beslut just nu som enbart baseras på vad andra tycker alternativt tanken på vad de ska tycka om jag misslyckas. Som tur är finns det människor som tror på oss nu ska jag också bara börja göra det.

Kan egentligen inte förstå varför jag ens tvivlar... Har fantastiska hundar -  i mitt tycke - har fantastiska vänner och numera också en hel hop fantastiska valpköpare som förvaltar de små underverken på bästa sätt. Ja egentligen kan man nog inte ha det bättre men ändå så sviktar självförtroendet ibland.

MEN nu är det slut på halvdant arbete, bort med alla energitjuvar och enbart full fokus framåt. Är helt övertygad om att det inte kommer att bli enkelt men jag vet hur mitt mål ser ut och vad jag vill och det som ändå räknas är ju att jag kan stå för det jag gör  - som en klok kvinna sa - och mina tankar då det gäller träning, tävlingar, jobb, hundar mm.

Ibland så ser man inte framåt då det finns så mycket gråa moln runtomkring men jag måste ju säg att så mycket kul väntar. KM:t, workingtest i Danmark och vår debut i Öppen klass WT.... Nu finns det bara en väg och den är framåt!

Och för att peppa mig så bjuder jag på en favorit i repris som gör att jag blir lite varm i hjärtat, finaste lilla råttan!

Inga kommentarer: