tisdag 24 juni 2014

PLANERAD PARNING!

Idag kom då de sista testresultaten som jag väntat på innan jag skulle gå ut officiellt med min kommande parning. Lyckan var stor när jag fick se att herren i fråga även han var testad NORMAL för både GR_Pra 1 och 2 :-D Så nu finns det ingen mening att hålla på det längre...

Till våren 2015 så har jag tänkt att para LP1 RLDN RLDF Peruddens Jaktliga Vinna  som är efter duktiga föräldrar som båda två är Jakt Champions. Hanen jag har tänkt använda är en dansk hane som heter Little Mhor's Nemo och även han är efter mycket trevliga föräldrar. Nemo bor idag i Sverige hos sin matte Tina som tävlar honom i Lydnad men kör även en del jakt. De startade bland annat på unghundsderbyt med fina resultat och väldigt nära en finalplats.

Ur den här kombinationen förväntar jag mig att få hundar med mycket "will to please" och motor men en sund exteriör och en härlig mentalitet. Båda två är underbara familjehundar men med mycket arbetslust och vilja när det gäller jobb. Vi säljer företrädelsevis till aktiva hem och vill man dessutom hålla på med jaktapportering så värderar vi det högt.

Är ni intresserade av en valp ur denna kombination och en ny vän för livet tveka inte att höra av er, eller om ni bara har frågor funderingar om våra härliga gyllenpälsar.
Mail: aquaseers@gmail.com
Telefon : 0735035859

Mer info om parningen kan ni hitt HÄR

1 kommentar:

Malin sa...

Åh vad spännande Matilda! Det där kan nog bli superbra! :)