måndag 27 juli 2015

DÅ SÄTTER VI PUNKT FÖR DET HÄR ÅRETS KLUBBMÄSTERSKAP!


Är med blandade känslor som vi lämnar årets KM och tar sikte mot nya planer och mål. Kan väl säg att om gårdagen bjöd på glädje och massa positiva känslor så är väl dagens ÖKL start med Vinna raka motsatsen :-/

Kände redan när jag tog ut henne ur bilen att hon var "Out of Control" men tänkte att det löser sig nog när vi väl kopplar loss och kommer igång. Kan säg att med facit i hand så skulle vi strukit oss redan innan vi gick in på prov området.


Vinna var som en frustande tjur som precis fått tillåtelse att betäcka hela södra Sveriges kobestånd. Vi tog oss väl ner och hon fick hämta två vilt i söket och sedan skulle vi vänta medans den andra hunden skulle plocka in fem vilt. Det tog lång tid och blev mycket visselsignaler vilket till slut gjorde att det lilla som fortfarande eventuellt fanns kvar av fungerande hjärnverksamhet hos lilla råttan brände fullständigt slut. Allt efter det är egentligen bara mer eller mindre kaos...

Då jag sett detta hända en gång förut - på Km:t för två år sedan - med Vinna så börjar man ju fundera på vad som händer. Förra året så hade vi så otroligt go känsla och verkligen gick in och samarbetade och i år så fick jag över huvudtaget inte kontakt med henne. Jag har en teori sen om det är så det får framtiden visa MEN jag tror inte hon klarar av att ligga i så många dagar då hon laddar på */ bränner slut och sedan starta. För två år sedan då det blev likadant startade hon sist på söndagen och vi kom upp redan på torsdagen precis som detta året. I år hade jag ju dessutom tillbringat en hel dag med Knalla då hon fått vara kvar på campingen. Förra året så skulle vi också egentligen ha startat på söndagen men då fick jag flyttat henne till fredagen och det fungerade super! Ska ta det med mig och se vad som händer och försöka göra planer och strukturera upp utifrån de förutsättningar vi har så får vi se om min teori stämmer.

Nu laddar vi om inför kommande Golden Special så får vi se hur det går :-)

Inga kommentarer: