torsdag 2 juli 2015

FIRST-KULLEN SÄTTER PUNKT!

Då sätter vi punkt för First-Kullens röntgen och vilken röntgen sen då :-)
9 hundar i kullen - ALLA är röntgade och alla är friröntgade. Behöver jag säg hur lycklig jag är???
Ett stort TACK till alla mina fantastiska valpköpare som gjort detta möjligt genom att ställa upp och röntga sina hundar så att jag kan utvärdera min avel.
 
  • 7 stycken har fått A-Höfter
  • 2 stycken har fått B-Höfter
  • 9 stycken Utan Anmärkning på armbågarna
 
Känns gott att ha med sig en sådan här härlig kull inför framtiden och idag pussar jag lite extra på min Vinna som lämnat så fint i sin första kull.
 
 
Här nedan kan ni se statistiken för Vinna och hennes avkommor. Synd är att det fattas 3 stycken ögonresultat som jag vet om som inte kommit in ännu som också är Utan Anmärkning MEN det ser väldigt trevligt ut! :-)
 

Inga kommentarer: