torsdag 4 februari 2016

HÄRLIGT KVITTO!!!

Idag på morgon promenaden så fick vi lite onödigt oväntad action. På slutet av rundan när vi var nästan hemma så märkte jag att hundarna "taggade" till rejält. När jag tittade upp mot skogen så såg jag till min förskräckelse två rådjur som glatt skuttade runt. Många tankar hinner fara runt i huvudet och det första var givetvis hur glad jag var att Vinna inte var med på just denna rundan utan att hon fick vänta tills eftermiddagspromenaden idag. Var också lite orolig över lilla Jaga eftersom att hon för n ågra veckor sedan - i och för sig tillsammans med Vinna - for efter ett rådjur i skogen och drev precis som sin mor med skall :-/
 
Det skulle visa sig att jag hade inget att oroa mig för. Jag satte de ner och de satt fint och tittade på de, att jag sedan är klantig för att jag skulle filma och viftade till med armen som ett "skick" får jag ta på mig. MEN de bröt så fort jag röt till och släppte det och avslutade med fint gående vid sidan. HÄRLIGT!!! Kund eint efå bättre kvitton än det och det känns gott att veta att dessa tre i alla fall inte far iväg hejdlöst efter allt vilt de ser ;-)
 
Nu laddar vi med köttsoppa med klimp och för sista natten innan långledigt igen :-)
 

Inga kommentarer: