onsdag 3 februari 2016

IBLAND KAN DE ENKLASTE SAKERNA VAR DE SVÅRASTE!!!

Avslutade nattjobb med en morgonpromenad med tjejerna. Det är märkligt hur man kan ändra sitt tänk när man utvecklas. Tidigare så har jag tyckt/känt att rundan här uppe i skogen är en toppen "lång" runda i skogen för hundarna men nu när jag börjat gå mer och mer och längre sträckor inser jag att det är mer som en morgonkiss runda då den tar drygt 30 minuter. Kommer man bara upp för backen så är det hur skönt som helst att gå där och nu tänker jag ta den på morgonen även när jag jobbat natt då jag de dagar kommer lyckas få in även två rundor där.
 
När jag vaknat stack jag och unghundarna till Fröllinge skogen för en lång runda och då fick Vinna stanna hemma och ta igen sig ;-) Över 7 kilometer blev det idag och dessutom så satte jag personbästa när det gäller tempo per kilometer som idag var under 10:30, yeeahhh!
 
Passade på att fortsätta med vår inkallning stadgeträning som vi jobbar med och speciellt då för Knalla som har lite svårt att sitta ner när de andra kalla sin. Idag lade jag på lite störning i "kanterna" i form av en dummy och en tennisboll. Inte kunde jag väl tro att det skulle ställa till det så mycket för tjejerna som det gjorde. MEN skam den som ger sig, efter att ha fått ta ett litet snack med Lita som var först ut så lyckades hon fint, men då var det Jaga som föll för frestelsen. Tredje gången gillt fungerade det fint för alla och mest nöjd är jag med att Knalla satt på rumpan HELA tiden och dessutom löste uppgiften fint. Vi fortsätter att träna vidare på detta och det är bara att konstatera att det finns INGET som stör ut våra hundar så som en tennis boll. Good To Know, då är det den svagheten som vi får lägga fokus på! Nu laddar vi för ny natt på jobbet  tillsammans med fantastisk kollegor :-)
 

Inga kommentarer: