torsdag 2 juni 2016

PITEÅ DAG 2

Dagen började med ett obligatoriskt myggbett, grrr! Har blivit några nu kan jag lova! 

Efter god frukost i solen så begav vi oss iväg till härliga marker för lite träning. Dirigeringar och sök stod på programmet. Är både nöjd med Knalla och lite mindre nöjd med vissa saker :-/

Vattenarbeten måste jag vara nöjd med, hon krigar på så gott hon kan och löser det helt okej. Land dirigeringarna är jag inte alls lika nöjd med. Första var kanon, men bär samma dirigering skulle hämtas in som avslut på dagen så blev det kortslutning...

Knalla som då sett mormor Vilja jobba i vatten - väldigt långt bort om du frågar mig - var helt övertygad om att det var en vatten dirigering hon skulle ta in, suck! Vet knappt vem av oss som var mest envis;-) Efter ex antal försök och på grund av min motvilja att motivera upp den igen så fick jag offra mig och klampa ut i det blöta på myren för att bryta vinkeln och vips! Så kom dirigeringen hem, blöt om fötterna var jag men ändå nöjd.

Efter det så for vi en sväng in till syn och jag har för första gången varit i en dollar store. Mycket bröte fanns där och jag shoppade loss som bara den ;-) mest nöjd blev jag nog med min nya hatt - helt klart en Winner :-P

Kvällen har avslutats med god mat och lite mer hundträning där det återigen bara är att konstatera att det finns MYCKET  att träna på. Framför allt att synintryck drar otroligt mycket och den enklaste dirigeringen kan bli nog så svår...

Bara att kavla upp ärmarna och träna på!

Inga kommentarer: