söndag 11 december 2016

MAN BLIR LITE VARM I HJÄRTAT!

Vissa dagar är lite bättre än andra och detta var helt klart en sådan. Hade möjligheten även idag att få apportera tillsammans med en härlig Aqua Seer's hund. Det är otroligt skönt när man ser att det fungerar fint och att de ligger i och jobbar. Jag är mycket stolt och glad över att jag har haft möjligheten att få se ett par på jakterna i höst och nästa år har jag fått möjligheten att ta med valpköpare som praktikanter. Jag började ju själv så och jag tycker det är ett väldigt bra sätt att introduceras i jakten då man inte har några krav på sig att apportera utan man ser hur hunden för sig och avgör sedan efter det vad som känns som en bra plan. Ser verkligen fram emot att få se fler av mina gyllen pälsar i skarpt läge. Men nu ska vi först kurera oss inför kommande vecka :-/



Inga kommentarer: