torsdag 19 november 2009

RÖNTGEN

Idag har vi varit och röntgat Maya. Resultatet vet vi ju egentligen inte förrän SKK har granskat bilderna men både jag och veterinären var ganska så överens om att det inte såg bra ut. Allt annat än en E höft är bra. Även armbågarna såg mystiska ut och förmodligen har hon pålagringar på båda armbågarna.
Maya kommer alltså inte att användas i avel vilket vi är mycket ledsna över.

Alla ni som sitter på okunskap och säger att jag tränat sönder henne är välkomna att ringa mig eller min veterinär för att få information om detta. Hon informerade mig om att Maya var perfekt i hullet och det bästa jag kan göra för henne är att fortsätta träna och aktivera henne för att hålla lederna så mjuka och rörliga som möjligt.

Vill avsluta med att säga till alla er som glädjs och
myser över detta - GRATTIS!
till er som faktiskt bryr er - TACK FÖR ERT STÖD!

2 kommentarer:

Pia Larsson sa...

Gud va tråkigt. Det är ju så att varje gång man lyckas så spyr folk över en. Misslyckas man då hånflinar folk. Alla människor har ett hjärta. Det är bara storleken som VARIERAR. Vi har ju fått smaka av en enorm avundsjuka från många håll, men livet går vidare för det. Det som mest betyder något är min underbara familj o mina underbara hundar. Kram på er o glöm inte krama om Loke från oss här uppe i Örebro.

Git sa...

Det var inget roligt för Mayas skull. Och varför skulle folk glädjas över detta? Det kan jag inte förstå. Även om man inte gillar varandra så ska det väl inte gå ut över hundarna? Nä, jag kan inte förstå varför du skriver så och tror att folk gläds över att Maya inte är bra i lederna. Det är synd om alla hundar oavsett ras om de har något fel eller någon sjukdom. Jag kan bara säga vad jag tycker och jag tycker det är synd och känner absolut ingen glädje över detta.