fredag 23 april 2010

FREDAG IGEN...

Idag är det fredag och det betyder, städning, veckohandel och fix, men också så klart fredagsmys! Här behövs verkligen städas då det inte blir så mycket gjort med hundvalpar i huset. Måste säga att vilken skillnad nu när de bara är två ;-) Idag har de inte varit i valphagen alls utan de är ute med oss och det fungerar bra. Visst händer det olyckor men man kan inte förvänta sig något annat heller.
Igår blev det akut dusch på Zeke då han har kommit på att det går att gräva i hundgården. När jag kom för att hämta in de så trodde jag att någon bytt ut min Zeke mot ett svart lakritssnöre -labradoodle - Blotta tanken på att han skulle sova i sängen gjorde att beslutet fattades ganska snabbt om dusch. Passade på att träna lite utställningsträning efteråt och jag förstår inte riktigt hur det ska gå till men det gjorde jag ju å andra sidan inte inför Bohus heller och det ordnade sig ju. Hoppas på mycket tips från Maud när det är valpträff så ska det nog gå vägen. Fram till dess är det bara träning på att stå still som gäller.
Nu ska loke strax lämnas på dagis och jag ska börja röja, ha en gooo fredag vänner.

Inga kommentarer: