tisdag 27 april 2010

ZEKE RAPPORTERAR...

Då har matte krånglat upp mig på vågen och jag har blivit en stor kille säger hon, 23,6 kg väger jag tydligen nu, vilket ju jag inte tycker är så mycket - Maya väger ju faktiskt 43 - om man frågar mig. Jag tycker nog egentligen att det är lite snålt med maten men som tur är så lönar det sig att städa här hemma för då får man godis i stället.

Min matte är ju av den oroliga typen och just nu är ju den kommande valpträffen på tapeten. Jag hör henne tjata om att jag itne kommer att uppföra mig så idag bestämde jag mig för att visa henne att jag kan om jag bara vill. Först på promenaden så hade matte nog helt fått fnatt och jag fick gå utan det där kliande kopplet runt halsen. Bäst att leva upp till förtroendet man fick och jag ansträngde mig för att gå med matte hela tiden - jag tror att hon var nöjd för hon kvittrade med rösten och jag fick massor med bonus godisar - och inte titta eller springa efter alla andra snygga brudar. När vi kom till en äng så satte matte mig en bit bort - tänkte här händer det grejer, bäst att göra som hon säger - och gick sedan iväg rakt ut med något som jag fått lära mig heter dummie. Efter en stund kom hon tillbaka och jag fick höra det älskade ordet "Jjaaaa" Full fart ut och helt plötsligt när jag letade som bäst så hittade jag den. Mitt där i gräset låg den och lyckan var total. Jag sprang på direkten in till matte och visade vad jag hittat och då fick jag ännu mer kvitter och godis. Matte ville tvunget att jag skulle visa att jag kunde igen och tredje gången så trodde hon att hon kunde lura mig genom att göra så att den nästan inte syntes alls inne bland snåren men tjiii fick hon, stjärna som man är så plockade jag den efter att jag fick rotat fram den. När jag överbevisat henne var hon mycket nöjd och då gick vi hem för att mysa tillsammans...

Inga kommentarer: