torsdag 8 april 2010

OFFICIELLT INVIGD I SEKTEN, SORRY! SKA VARA - INVALD I SEKTORN ;-)

Då har vi haft första mötet med lydnads Sektorn på klubben, så nu är man officiellt med! :-) Fick beviset då jag tog emot nycklarna till klubben så nu är det bara att tuta och köra.

Passade på att träna lite med Maya innan i ösregn och är faktiskt mycket nöjd med resultatet. Läggandet fungerade som vanligt, inte perfekt men i alla fall minst en 8. Apporteringen har blivit mycket bättre fart i nu måste vi bara finslipa på ingången. Inkallningen fungerar bra och jag tror jag ska köra handtecken men är inte riktigt säker, får jag ingen kontakt med henne är det kört men hon stannar mycket bättre med handtecknet. Rutan fungerade hyfsat, hon stannade en meter framför men fattade sedan vart hon skulle vilket ju ger poäng bara för några dagar sedan hade det ju varit en fet nolla. Känns lite surt nu att man tappat en veckas träning här när hon var sjuk men det är bara att köra.

Idag blir det genrep på klubben klockan 10,00 med Hanna och Ánna, jag hoppas allt flyter på då för det kommer bli svårt för oss i morgon.
Domaren som ska döma har vi tävlat för innan och hon är ganska tuff i sina bedömningar men jag ser det som en träningstävling. Oavsett ska det bli kul att komma ut på plan igen och köra...

3 kommentarer:

Linda, Harry & Baniq sa...

STOOOORT lycka till på helgens tävling. Vi håller alla tummar och tår att det ska gå bra! Väntar med spänning på rapport... :-)

Anonym sa...

Lycka Till Matilda och Maya,det kommer säker att gå jättebra.Vi ses // Cissi i Särö

Lisbeth o Nicita sa...

Nu ska vi inte vara så negativa *s*.
Nej jag håller med dig.....inte kan det bli något första pris....men vi gör så gott vi kan.
Träningen i går var under all kritik men idag gick det betydligt bättre. Vi får se hur långt det räcker i morgon.