onsdag 6 april 2011

BÖRJAR LANDA...

Då har man börjat landa efter gårdagen och vilken dag sedan. Först beskedet att vi kom med i talangtruppen sedan besked om att min Maya blev årets lydnadslandseer gjorde dagen fulländad. på kvällen firades det med god mat och lite gott i glasen ,-) och många gratulationer från de närmst sörjande.

Idag har jag som sagt landat mer i det och faktiskt förstått att vi kom med, det känns fortfarande väldigt overkligt men likväl så är det faktiskt så och nu är det bara att njuta. Är dock så fruktansvärt nervös över många saker - som alltid - och måste nog försöka att ta en sak i taget och inte alltid förutsätta det värsta. Även när det inte fungerar så vinner man ju faktiskt en erfarenhet på det. Nu satsar vi stenhårt inför tävlingen på lördag och hoppas att vi ska få allt att fungera. Platsen känns han väldigt bra på nu och det är bara att hoppas att det sitter i, de andra momenten ska han fixa om inget konstigt händer.
Det blir träning på klubben ikväll och imorgon där jag ska lägga fokus på platsen, apporteringen - måste få den att fungera igen - där det blir babyövningar igen i tron om att det ska stärka han/mig och sedan kommer vi fokusera på rutan. De övriga momenten känner jag mig trygg och eventuellt att man kanske bara länkar ihop de för att få en good feeling på torsdag, vi får se.

Men först nu blir det jakt träning i skogen. Fokus läggs här enbart på att man måste komma in även med första viltet ,-)

Inga kommentarer: