torsdag 7 april 2011

DAGENS TRÄNING...

...gick väl så där. Zeke var överladdad och då får matte det jobbigt att nå fram. Drog ju i och för sig igång han med boll belöning - lika med dålig kontroll - och blev straffad ganska snabbt för det. Rutan som är ett av hans bästa moment slutade med att när jag sa "stå" så tyckte lille herren nog att jag sa "spring" kan ju kanske vara svårt att höra skillnad på det.

Inför tävlingen lägger jag inte så mycket vikt på detta. Jag vet att om jag håller han under kontroll så beter han inte sig så här. Så mantra orden för lördagens tävling blir KONTROLL.

Imorgon blir det vila för Zeke utom för två saker, inkallning med ställande - behöver påminna han om att dragkraften ska vara bakåt - och apportering - man kan inte kasta omkring en apportbock - där jag återigen måste förtydliga för han att man griper och skyndar sig hela vägen in, den måste inte dö.

Glömde... imorgon är det FREDAG :-D

Inga kommentarer: