onsdag 6 april 2011

KVÄLLENS LYDNADSPASS

Är mycket nöjd med min vildpanna efter kvällens pass. Tyckte att många av de frågetecken  jag haft börjar rätta till sig nu. Apporteringen fungerade som vanligt igen och det känns ju skönt. nu kan vi ju fortsätta med att få bort det här "dödandet" så ska vi nog få bra poäng på den. Rutan var kanon, gick in först för att visa var den var, kunde skicka från ALLA håll med olika avstånd utan problem - känns tryggt - och ställandet i rutan fungerade också bra, en gång vände han upp och hamnade med 1 tass utanför men det är bara att fortsätta. Inkallningen var väl det som jag var minst nöjd med. Så irriterande när jag vet att han kan stanna mycket snabbare men gör något halvdant försök, ja ja man kan inte få allt.

Imorgon blir det träningstävling på klubben, vi kommer inte att lägga plats då vill ha en "good feeling" med mig på lördag. Däremot ska vi träna lite ingångar på plan, fritt följ och kontroll.
Nu blir det tidig kväll för mig idag, helt slut efter 1 1/2 timmes träning i ösregn...

Inga kommentarer: