onsdag 15 augusti 2012

OVISS FRAMTID

Just nu så tar jag mig igenom en dag i taget. Det har varit tungt att komma tillbaka till jobbet då man går i ovisshet. I maj månad så fick vi besked om att vi skulle söka om våra tjänster - planerartjänsten - då vi bara skulle ha en planerare istället för som idag två. Nu börjar det dra ihop sig till att vi ska få besked hur det blir och på måndag är den stora dagen.

Detta påverkar mycket hur min jobbsituation kommer att se ut både arbetstidsmässigt och i lönekuvertet.Skulle man få tjänsten så innebär det att man bara jobbar dagtid - inga kvällar och helger - vilket ju så klart är en dröm. Dessutom så ökar man på lönen och får arbeta med ett stimulerande och utvecklande jobb.

Om man INTE får tjänsten så får man gå tillbaka och börja igen där man startade för sju år sedan vilket inte känns speciellt inspirerande alls. Mycket tankar är det som snurrar och jag hoppas verkligen att jag får tjänsten då jag hade blivit super lycklig. Så håll tummarna för mig så får vi se om det blir skumpa eller gravöl på måndag...

2 kommentarer:

Sandra, Thyra, Lhine o Rhiva sa...

Nej men usch, vad jobbigt :( Håller tummarna för det bästa!

Linda sa...

Håller tummarna för dig!