tisdag 29 januari 2013

DAX ATT TA KÖRKORT IGEN DÅ...

Då var det dax för mig att ta körkort igen då fast inte för bil utan jag ska ta simkörkort. Har läst så mycket om att det är viktigt att fysträna sina hundar för att de ska hålla men aldrig riktigt tagit tag i det. Men nu ska det bli ändring på det!

På tisdag så ska jag och Vinna till Anna på Halmstad Hundsim för första gången. VI ska ha en genomgång av hela lilla råttan - hoppas jag inte får allt för mycket bannor - och sedan ska vi börja gå igenom simmet och testa vibben. Gången därpå blir det Zekes tur att få följa med tillsammans med lilla råttan.

Tanken med detta är att när man tagit detta körkort så får man simma själv med sina hundar efter det och då ska vi fysträna alla tre hundarna i bassängen 1 gång i veckan tänkte jag. Jag tycker att det ska bli superkul och ser verkligen fram emot att börja :-D

1 kommentar:

Therese o Flaxen sa...

Vad roligt!! Det ÄR jättekul, i alla fall för oss tvåbeningar, Flaxen har nog ett och annat att säga om det hela..