torsdag 24 januari 2013

NÄR MAN KÄNNER SIG TRASIG

Den sista tiden har jag varit utsatt för ganska hård press från mitt jobb. Jag sitter som "mellanchef" och har nu hamnat i rejäl konflikt med en utav våra anställda. Det är kallat till möte med både facket och personalavdelning och detta tar mycket utav min kraft just nu. Man tänker att det är bara ett jobb men det är så mycket mer och när man blir utsatt frö en riktig häxjakt - hade det varit förr i tiden hade jag redan varit bränd på bål - så tar faktiskt orken slut.

Tror aldrig jag har känt mig så trasig och frustrerad som jag gör nu och bara vetskapen om att de titne är möte förrän på onsdag gör att man bara vill lägga sig ner och sova. Vad hjälper det att man har rent mjöl i påsen när det står folk längs hela vägen som gör allt för att kasta ner skit i den, vad hjälper det att man brinner och försöker hålla lågan levande när folk står och skrattar när det börjar regna?!?

Jag har fått nog nu och vi får se vad det blir utav mötet på onsdag. Jag får ändå tro och hoppas att har man inte gjort något fel så kommer man ändå gå vinnande ur striden. Så vad vill jag säga med detta då?

Absolut ingenting mer än att ta hand om er, bli inte bittra och lär er se till helheten. Som tur är har jag mina fantastiska hundar och Zeke bjöd på många bra kvitton när det gäller vår dirigerings apportering. Visst det blev inte rätt men vi har en plan B :-)
 

2 kommentarer:

Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva sa...

Styrkekramar till dig Matilda!

Hoppas du får en fin helg med familjen, tvåbenta och fyrbenta :)

Linn sa...

Usch vad jobbigt, hoppas allt går bra och att du kan stänga av det fram tills onsdag.