tisdag 11 juni 2013

EN ÅTERHÄMTNINGENS TID...

Helgens jaktkurs var fantastisk och när orken infinner sig ska jag berätta lite mer om den. Det jag kan säg är att jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv som när jag kom hem därifrån. Så mycket härlig träning, härligt umgänge och nya intryck tog verkligen musten ur mig. Kan säg att jag hade behövt ett par lediga dagar i stället för att återgå till jobbet direkt på måndagen.

Nu känner jag mig lite piggare igen och är super taggad och peppad inför jakt träningen. Har idag lyckats hitta lite ny mark som jag så vänligt har fått lånat av markägaren - dock krävs långbyxor upptäckte vi - med lite fält, träd och buskar. Givetvis var vi tvungen att inviga den på direkten idag och Jonna och jag stack ivädirigeringar. Är så nöjd g för att köra lite med lilla råttan och om vi bara börjar träna lite mer så ska det nog lösa sig.

Hade lagt ut på två ställen när hon såg som vi sedan "suddade ut" och hon klarade det med bravur. På det ena stället använde jag de minsta dummiesarna för att hon verkligen skulle få använda näsan och inte ögonen och hon löste det bra.

2 kommentarer:

Malin sa...

Kul med jakt! :) Vet inte hur de går till men på filmen ser de ju rätt fint ut ;D

Malin sa...

Kul med jakt! :) Vet inte hur de går till men på filmen ser de ju rätt fint ut ;D