lördag 8 juni 2013

VAD BEHÖVER VI INTE TRÄNA PÅ?!?

Det var frågan som vi fick under gårdagens kväll när vi satt och diskuterade helgens träning. Vad kan ni? Vad behöver ni INTE träna på? Har funderat mycket på vad jag ska svara på detta och konstaterar nu på morgonen att det enda jag kan komma på som hon faktiskt kan är att stå på 2 ben och jag vet inte riktigt i vilken jakt situation det kan vara bra att ha ;-) För övrigt när det gäller jakten behöver vi nog träna på det mesta. Jag har dock bestämt mig för att verkligen passa på att träna sådant som vi inte är så bra på alls. Prioriteringslistan ser ut enligt följande:
  • Dirigeringar
  • Visselsignaler
  • Stadga/Passivitet på linje
  • Markeringar - minska ner "sökområdet"
Vi får väl se om jag står fast vid den listan lite senare men jag har i alla fall en tanke att ha en plan, bara det måste ju generera vuxenpoäng :-D Men nu först frukost...

Inga kommentarer: